Met dit stappenplan implementeer je narrowcasting succesvol in je organisatie en communicatiestrategie

In onze vorige artikelen schreven we over de voordelen van narrowcasting en de vijf belangrijkste redenen waarom bedrijven het zouden moeten gebruiken. De hoofdonderwerpen van het eerste artikel zijn:

    1. Hogere klantbetrokkenheid en -tevredenheid
    2. Verhoogde verkoop en omzet
    3. Kosteneffectieve marketing
    4. Verbeterde communicatie met de doelgroep
    5. Betere merkpositionering

 

In het tweede artikel gingen we in op de effecten op jouw communicatie. Daar benoemden we:

 

    1. Targeting
    2. Medewerker betrokkenheid
    3. ROI
    4. Beleving en sfeer
    5. Feedback

Het implementeren van narrowcasting kan dus een effectieve manier zijn voor bedrijven om hun communicatiestrategie te verbeteren. Maar hoe pak je dat aan?

 

    1. Identificeer de doelgroep: Bepaal welke doelgroepen je wilt bereiken en wat hun interesses en voorkeuren zijn. Op deze manier kun je gerichte content maken die beter aansluit bij de behoeften van jouw publiek.
    2. Kies de juiste hardware: Kies het juiste schermformaat en de juiste technologie voor uw narrowcasting oplossing. Zorg ervoor dat je kiest voor een hardware oplossing die past bij jouw budget en technische vereisten.
    3. Maak een contentplanning: Maak een content planning die past bij jouw doelstellingen en doelgroepen. Bepaal welke soorten content je wilt delen, hoe vaak je content wilt delen, en welke kanalen je wilt gebruiken om de content te delen.
    4. Maak content: Creëer content die aantrekkelijk en relevant is voor jullie doelgroepen. Houd rekening met de huisstijl en tone-of-voice van je merk en maak gebruik van visuele elementen om de aandacht van je publiek te trekken.
    5. Beheer je narrowcasting: Zorg ervoor dat de narrowcasting oplossing goed wordt beheerd. Plan regelmatig tijd in voor het bijwerken van de content en controleer of de content aansluit bij de behoeften van uw doelgroepen.
    6. Richt toegangsrechten in: Bepaal wie welke content mag plaatsen op welke schermen. ZO kun je bijvoorbeeld de afdeling marketing en communicatie rechten geven om informatie te plaatsen op alle schermen terwijl een afdeling alleen op enkele schermen content mag plaatsen. Ook kun je ervoor kiezen dat gebruikers rechten krijgen om specifieke info wel en andere info niet te mogen wijzigen. Zo zorg je ervoor dat informatie nooit per ongelijk verwijderd wordt.

 

Praktijkvoorbeelden van narrowcasting zie je iedere dag. In de retailsector maken bijvoorbeeld Albert Heijn, Jumbo en Plus supermarkten gebruik van narrowcasting om klanten te informeren over aanbiedingen en nieuwe producten in de winkel.

 

Een aantal quotes:

“We willen de klanten meenemen in het verhaal waar we mee bezig zijn! “

“Dankzij de verhalen op narrowcasting kunnen wij bij mensen nog dichterbij komen en vertellen waarom wij wij zijn!”

“Instore communicatie is belangrijk omdat we het verhaal willen vertellen van de producten die we verkopen in de winkel!”

“Alle puzzelstukjes maken het geheel en daar hoort narrowcasting met de professionele content zeker bij!”

“Met narrowcasting kan je op een hele moderne manier laten zien waar een product vandaan komt!”

"Door narrowcasting te gebruiken, kunnen we beter communiceren met onze klanten en hebben we de verkoop van bepaalde producten zien stijgen".

 

Door deze stappen te volgen en aandacht te besteden aan hardware, planning, content en beheer, wordt narrowcasting een waardevol instrument om effectief te communiceren met je doelgroepen en zo je verkoop te stimuleren.

Ben je geïnteresseerd in het implementeren van narrowcasting voor jouw bedrijf en wil je meer informatie over hoe we je kunnen helpen?

Vul ons contactformulier in en laat ons weten hoe we je kunnen bereiken. Door contact met ons op te nemen, kun je ontdekken hoe we je kunnen helpen je communicatie te verbeteren, klantbetrokkenheid te vergroten en je verkoop te stimuleren.

Wacht niet langer en laat ons je helpen je bedrijf te laten groeien! Klik hier om ons contactformulier in te vullen.

Geschreven door Martin de Jong

dinsdag 6 juni 2023

Inkooporganisatie Pompebled onderwijs
HAN Logo2024 Rgb Pos
TRIP advocaten en notarissen
Hogeschool Windesheim - Zwolle en Almere
Gemeente Ameland
Gemeente Leeuwarden
Fries Museum Leeuwarden
Veiligheidsregio Fryslan, Friesland
Veenstra Fritom transport en wegvervoer
Flexsupport ondersteuning voor uitzendbureaus en personeelsdiensten
SPOT Groningen, Stadsschouwburg en Oosterpoort - cultuur, theater en media
Gemeente *KTD, Achtkarspelen en Tytjerksteradiel - Friesland
Hogeschool Saxion
Stertil, heavy duty hefbruggen en laad- en losoplossingen
Fries Verzetsmuseum, Leeuwarden, Friesland
JR Shipping specialist in investeringen in scheepvaart
NP3 Galerie en museum voor onderzoekende en experimenterende hedendaagse kunst
Solidd Steel Structures expert in dynamisch belaste, beweegbare en duurzame staalconstructies
Keramiek museum Princessehof, Leeuwarden, Friesland
St Vitus Parochiezegel, kerk
ELAN onderwijsgroep, educatie
PCBO Dantumadeel, Protestants Christelijk Basis Onderwijs
CSG Liudger scholengemeenschap voor voortgezet onderwijs
Neushoorn Leeuwarden, poppodium
CVO Zuid West Friesland, voortgezet en praktijk onderwijs
CBS De Opdracht, Christelijke basis school
SVPO - School voor Persoonlijk Onderwijs
Noventa, scholen voor Christelijk Primair Onderwijs