"Hybride werken waar dat kan, is een positieve ontwikkeling."
Hybride werken; jeukwoord of succesformule?
Steeds meer bedrijven kiezen voor plaats- en tijdsonafhankelijk werk, ook wel het hybride werkmodel genoemd.
Maar hoe maak je dit tot een succes in jouw bedrijf? In dit artikel geven we je drie tips om je bedrijf in te richten voor het 'werk van de toekomst'.
De sociaal-economische raad (SER) heeft een advies geschreven aan de Tweede Kamer over hybride werken¹. Hierin worden de kansen voor werknemers, bedrijven en de maatschappij met betrekking tot hybride werken beschreven. Dit werkmodel houdt in dat medewerkers de mogelijkheid hebben om te kiezen waar en wanneer zij hun werk uitvoeren. Thuis of op kantoor, tijdens kantooruren, of verspreid over de dag.
Veel bedrijven zien al voordelen in hybride werken:
Onderzoek van Gartner⁴ geeft aan dat ook werknemers hybride werken als goede oplossing zien. Wat hierbij natuurlijk wel heel belangrijk is, is dat dit op een goede manier wordt ingericht.
Factsheet Impact Corona pandemie op werknemers - Kerncijfers eind 2021 (TNO)
"Hybride werken waar dat kan, is een positieve ontwikkeling."
Goede samenwerking tussen medewerkers thuis en op kantoor, vereist verbinding. Letterlijk en figuurlijk.
Om deze verbinding te faciliteren heb je niet alleen een goed functionerend netwerk nodig, maar ook de juiste audiovisuele apparatuur. Wij verzorgen videoconferencing oplossingen, waarbij jouw teams gemakkelijk informatie of documenten delen en effectief digitaal samenwerken. Met onze gebruiksvriendelijke interface kunnen jouw medewerkers op kantoor er gemakkelijk mee uit de voeten en is een verbinding zo gelegd.
Jouw bedrijf is continu in ontwikkeling. Daarom wil je actuele en relevante informatie delen met je medewerkers. Dienstroosters, mededelingen of aankondigingen voor evenementen verspreid je heel gemakkelijk via onze hardware, met behulp van narrowcasting. Volgens het bedrijfseigen communicatiebeleid en in de eigen huisstijl. Zo zijn jouw collega's thuis en op kantoor altijd op de hoogte.
Wanneer je werknemers naar kantoor komen wil je natuurlijk dat ze een plek hebben om te werken en te vergaderen.
Met onze slimme kantooroplossingen van onder andere GoBright kunnen ze van te voren of bij aankomst een geschikte werkplek of vergaderzaal reserveren. Wij helpen jou om dubbel geboekte of juist lege ruimtes te voorkomen, en om inzicht te krijgen in het gebruik van de werkplekken in jouw gebouw. Omdat je op deze manier de ruimte in je pand zo efficiënt mogelijk gebruikt, bespaar je tijd en geld.
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden en wil je een keer sparren met een expert? Wij komen graag bij je langs. Samen bekijken we wat past bij jouw bedrijf.
Bel ons op 0511 – 460200 of laat een bericht achter via deze site. Je kunt daarvoor de oranje contact button hieronder gebruiken.
Bronnen:
¹ Sociaal-economische raad (2022), Advies hybride werken
² Sociaal-economische raad (2022), Advies hybride werken, pp. 15
³ OECD OECD (2020), Productivity gains from teleworking in the post COVID-19 era: How can public policies make it happen?, pp. 11-12
⁴ Gartner (2020), Prepare for the future of work
⁵ Van Gennip (2022), Agenda voor de toekomst van hybride werken
Geschreven door Merel Dijkstra
dinsdag 5 juli 2022